یالثارات

عمری که در مبارزه با باطل صرف نشود، به هیچ نمی ارزد

یالثارات

عمری که در مبارزه با باطل صرف نشود، به هیچ نمی ارزد

یالثارات
عکسی به یادگار با علیرضا احمدی روشن.
تقریبا زمستان 90.دانشکده مهندسی.
-----------------------------------------------
امروز همه ‏ى دنیاى اسلام باید قضیه‏ ى فلسطین را قضیه‏ ى خود بداند؛ این، کلید رمزآلودى است که درهاى فرج را به روى امت اسلامى مى‏ گشاید.
در جهادِ فلسطین و در جهادِ دنیاى اسلام، شرط اصلى موفقیت، پاى فشردنِ بر اصول است. دشمن همواره ربودن اصول را هدف مى‌گیرد و با خدعه و وعده و تهدید، بر چشم پوشیدن از آن اصرار مى‌ورزد.
غالباً بعضى در میان خودِ ملت‌هاى ما و از خودِ ما، به پیروى از دشمن، ما را به رها کردن اصول‌مان توصیه مى‌کنند و آن را تاکتیک و تدبیر مى‌نامند! انگیزه‌ى آنان هر چه باشد - ضعف و غفلت یا طمع و خیانت - آنان مصداق این کلام خداوندند: «فترى الذین فى قلوبهم مرض یسارعون فیهم یقولون نخشى ان تصیبنا دائرة فعسى‌اللَّه ان یأتى بالفتح او امر من عنده فیصبحوا على ما اسرّوا فى انفسهم نادمین».
بیانات‌ در سومین کنفرانس بین‌المللى قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین‌‌
۱۳۸۵/۰۱/۲۵
آخرین نظرات

جنبش letter4u

موسسه بیان معنوی
پیوندها
شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۶ ب.ظ

کلید قفل تعامل ما با دنیا چیست؟

با سلام ئو خسته نباشید.

تا جایی که بنده اطلاع دارم فردو بخش هایی داره که احمدی نژاد هم نمی تونه بره ببینه! خوب همین چیزها باعث میشه غرباز عبارت اقدامات تحریک آمیز استفاده بکنه دیگه.

نوشتی اگه بیست درصد غنی سازی نمیکردیم الان همون 5% رو هم نداشتیم. ولی اگه 20% غنی سازی نمی کردیم الان این قدر تحریم نداشتیم که به خاطرش مجبور به مذاکره بشیم! تا دو ماه پیش نسبت به 88 که هنوز 20% تولید نمی کردیم خیلی داشت به شما خوش می گذشت داشتیم تمام ظرفیت حقوق هسته ایم رو آزاد سازی میکردیم! ولی در داخل مردم به حق دارو زندگی نرسیدن.

یه جوری صحبت می کنید انگار می خواد از خاک کشور کم بشه. آرمان گرایی با رویا پردازی فرق میکنه، بله این دنیا خیلی کثیف و گرگ صفتانه هست و ... ولی قرار نیست این وسط ما خودکشی کنیم که...



بسم الله الرحمن الرحیم


افرادی هستند که اصل وجود نظام سلطه را نفی می کنند. همه ی این دشمنی ها را یک سوء تفاهم می دانند که "قابل حل" است. و این گونه در سیاست خارجی شان اعتقاد به نابودی آمریکا جای خود را فقط به بی اعتمادی به آمریکا می دهد. سپس این پرسش را مطرح می کنند که چه کسی اول شروع کرد؟ و بعد تسخیر لانه ی جاسوسی را عامل شروع سوءتفاهم می دانند و به آمریکا حق می دهند که در مقابل، تحریم وضع کند و طبیعی می دانند که با ادامه ی این روند آمریکا تحریم ها را بیش تر کند. و خوب راه حل هم مشخص است. اعتماد سازی بین دو طرف. و معتقدند ایران بایستی آغازکننده ی این اعتماد سازی باشد چرا که مسبب آغاز این بی اعتمادی نیز ایران بوده است.

اگر چه اصل انقلاب اسلامی بر پایه ی نفی پذیرش نظام سلطه و سیاست "لا تَظلمون و لا تُظلمون" استوار است و غلط بودن ادعای سوءتفاهم  بودنِ اختلافات بسیار بدیهی است، در ادامه سعی شده تا با بررسی چند سوال مباحث البته به اختصار، جزئی تر تشریح شوند.

آیا انقلاب ایران ماهیت ضد آمریکایی داشت؟ یا این که انقلاب به دست افراطیون تحریف و ضد آمریکایی جلوه داده شد؟ و آیا این ضد آمریکایی بودن به آمریکا حق می دهد که او هم با ایران دشمن باشد؟

پاسخ برخی روشنفکران به احتمال زیاد به سوال اول منفی و به هر دو سوالِ بعد مثبت خواهد بود. حقیر گرچه با ایشان در منفی بودنِ پاسخ پرسش اول هم عقیده هستم اما آمریکا ستیزیِ انقلاب ایران را نتیجه ی استقلال خواهی ملت ایران می دانم. دولت آمریکا از حدود چهل سال قبل، ظلم ها و تحقیر های بسیار زیادی را بر ملت ایران تحمیل کرده بود و با وقوعِ انقلاب نیز نه تنها عذر خواهی و جبران نکرد(گرچه قابل جبران نبود و نیست) بلکه به روند ظالمانه ی قبلیِ خود ادامه داد. در نتیجه طبیعی بود که ملت ایران برای حفظ استقلال خود به مبارزه با آمریکا بپردازد و این روند هم چنان ادامه دارد. و این آمریکاست که باید به این سوال پاسخ دهد که چرا بر خلاف ادعاهای حقوق بشری خود در مقابل یک حکومتِ مبتنی بر جمهوری اسلامی که قطعا بیش تر از نظام پادشاهی منطبق بر دموکراسیِ است از نظام پادشاهی حمایت کرده است؟

آیا ایران با اقدامات خود پس از انقلاب خود را در جهان منزوی نکرده و از چشم شرق و غرب نیفتاده است؟ وقتی خود اعراب با اسرائیل سر جنگ ندارند آیا دشمنیِ صریح با این رژیم و هزینه دادن برای این مسئله عاقلانه و به نفع منافع ملی است؟

در پاسخ به سوال اول این سوال مطرح است که ملت های جهان سوم و مسلمانان و خصوصا ملت ایرات چه زمانی نزد غربی ها و شرقی ها اعتبار داشته اند که امروز بی اعتبار شده اند؟! و آنها ما را جز در همان حدی که آنها آقا باشند و ما نوکر، قبول دارند؟ و جز ایرانی که شناسنامه اش را آمریکا صادر کند به رسمیت می شناسند؟ در پاسخ به سوال دوم نیز حداقل دو نکته قابل ذکر است. اول این که کمک به مظلومین و مستضعفین یک واجب کفایی و وظیفه ی دینی است و ربطی به عرب بودن یا نبودن ندارد(به زبان ساده تر ضریب متغیرِ عرب بدن در این معادله صفر است). و دوم آن که بایستی تعریف خود از منافع ملی را مشخص کنیم. آیا منافع ملی را همانند همه ی معادلاتِ دیگر بشرِ امروز بر فرض ترس انسان ها از مرگ بنا می کنیم یا در چارچوبی که شهادت در راه خدا را بزرگ ترین سعادت می داند؟ و بدیهی است که با قبول فرضِ دوم مبارزه با ظالمین جهان از جمله رژیم صهیونیستی یک وظیفه است که حتی اگر به شهادت منجر شود، بزرگ ترین سعادت را به ارمغان آورده است.

با فرضِ قبول وجود تمام این دشمنی ها از جانبِ غرب آیا ممکن است به جای مبارزه با مذاکره و گفت گوی منطقی به حقوقمان برسیم؟

فهمِ ماهیت استکباری جهانِ غرب در پاسخ به این سوال تاثیر به سزایی دارد. استکبار و در راس آن آمریکا به دلیل خود برتربین بودن حاضر به گفت و گوی منطقی نیست و اصولا خودبرتر بینی یکی از مبانی منطقی اش است.

"مسلمانان باید بدانند تا زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود، همیشه منافع بیگانگان بر مافع آنان مقدم می شود.و هر روز شیطان بزرگ و شوروی به بهانه حفظ منافع خود حادثه ای را به وجود می آورند. راستی اگر مسائل خود را به صورت جدی با جهان خواران حل نکنند و لا اقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اکنون اگر امریکا یک کشور اسلامی را به بهانه حفظ منافع خویش با خاک یکسان کند چه کسی جلوی وارا خواهد گرفت؟ پس راهی جز مبارزه نمانده است و باید چنگ و دندان ابرقدرت ها و خصوصا امریکا را شکست، و الزاما یکی از دوراه را انتخاب نمود: یا شهادت یا پیروزی که در مکتب ما هردوی آنها پیروزی است.(1)"

آیا در تاسیسات هسته ای ایران مکان های غیر قابل دسترس و تحریک کننده برای بازرسان آژانس وجود دارد؟ آیا شفاف سازی در مورد این موارد به مثابه کم شدن از خاک کشور است؟ و آیا چاره ی مواجهه با دنیای کثیف کنونی خودکشی است؟

قطعا برمبنای منطقِ قوانینِ بین المللی چنین مکان هایی وجود خارجی ندارند. ایران همواره به تعهدات خود و بلکه به بیشتر از آن پایبند بوده است.

اما در منطقِِ استکباریِ غرب حتما این تعهدات کافی نیست و همچنان ما ملزم به شفاف سازی هستیم.

در مورد پرسش دوم باید گفت اصلِ شفاف سازی مورد انتقاد نیست اما تسلیم شدن در برابر زیاده خواهیِ مستکبرین محکوم است چرا که کاملا محتمل است به کم شدن از خاک کشور نیز بینجامد. دلیل این موضوع این است که آستانه ی تحریک استکبار پایین است و اگر رو بدهی پایین تر هم می آید تا جایی که امروز داخلِ خانه های مردمِ مظلومِ افغانستان نیز موجب تحریک نیروهای ناتو است و نیاز به شفاف سازی دارد.

و اما در مورد خودکشی در این دنیا. فارغ از تعاریف مختلف خودکشی(که بعضی عملیات استشهادی را هم خودکشی می دانند) دلیلی برای خودکشی وجود ندارد. رمز پیش رفت مقاومت است و مهم ترین شاخصه ی آن توجه به ظرفیت درونیِ کشور. راه برای نرمش قهرمانانه هم باز است و البته تمام بحث این جاست که اگر نرمش هست، قهرمانانه هم باشد که دلیلِ نوشتن یادداشت پیشین انتقاداتی بود که به قهرمانانه نبودن توافقِ هسته ای ژنو وارد است.


1-       پیام امام به مناسبت قبول قطعنامه

 

پی نوشت:

·         دوستان از عینی و قابل مشاهده بودن دلایل مطرح شده با چشم سر سطحی بودن بحث و در نتیجه پایین بودنِ سطح فکری نویسنده را نتیجه نگیرند!  این یادداشت برای مخاطب عام نوشته شده است.می شد ابتدا به اثبات ِ امکانِ کشف حقیقت پرداخت، بعد خدا را بهوسیله ی برهان صدیقین اثبات کرد و بعد نتیجه گرفت که چون خدا،خداست پس همه ی حق از آنِ اوست. بعد ثابت کرد که حضرت آقا ولی امر مسلمین جهان هستند... می شد از وحشی بودنِ تمدن غرب گفت و این که وجود یک تمدن وحشی اولین بار است که در طول تاریخ اتفاق افتاده و سپس مبانی این تمدن را نقد کرد... و می شد از این صحبت کرد که اصلا چرا راه حق، محفوف در بلایا و دشواری هاست...

·         خواهش ملتمسانه ی حقیر از همه ی دوستان این است که حضرت امام را بیشتر بخوانند تا بعضی عبارات و مفاهیم به گوششان نا آشنا نباشد و من هم مجبور نباشم در یادداشت ها از امام مظلوممان هزینه کنم!

·         خواهش بعدی از همه ی دوستان این است که در این دمِ آخری و نزدیک به کنکور کمتر موجبات دست به کیبورد شدن حقیر را فراهم کنند و مثلا کمتر بپرسند "چه خبر؟"  تا مجبور شوم چندین ساعت اخبار را برایشان بازگو کنم.

·         التماس دعا.

نظرات (۱۴)

۱۷ آذر ۹۲ ، ۰۰:۳۴ روح الله فاضل

1- آیا به راستی آقای محمد صابریان ارزش این را دارند که یک پست برای پاسخ به نظرشان نوشته شود؟
2- چرا برای نظرات من پست نمی زنی؟
3- چرا اینقدر این پست سطحی و سطح فکری شما پایین است؟
4- چه خبر؟
پاسخ:
- محمد صابریان ارزشش رو داره.
- ان شاءالله باشه برای بعد از کنکور. فقط شما غصه نخور. حتما برای شما هم پست می زنم.
- !
- بی خبر! شما چه خبر؟!
۱۷ آذر ۹۲ ، ۰۲:۰۱ سید احمد علوی
اگه بخوای برای هر نظر ی مطلب بنویسی به احتمال بالای 80 سال دیگه امیرکبیر میام بهت سر میزنم!
سبک سوال محور شاید جالب باشه ولی بوی دفاع مظلومانه می ده فکر می کنم امروز دیگه روزی نیست که حزب الله نیاز به دفاع از خاکریزهاش داشته باشه قوت مواضع ما توی خود آمریکا هم مورد تردید هیچ قلبی نیست
البته شما برای اینکه بتونی وضعیت آمریکا رو رصد کنی باید یکم قدت بلند تر بشه ولی خوب ملالی نیست خدا رفیقی بهت اعطا کرده که نواقص وجودتو با کمالاتش جبران می کنه

پاسخ:
برای جست و جوی کار تو تهران میای امیر کبیر دیگه؟ نه؟!

واقعا خودم هم اصلا رغبتی به دفاع ندارم.
مهاجم(از نوع کاذب مثل مسی) یا بازی ساز(play-maker) رو بیشتر می پسندم. ولی موضوع طوری بود که اگه مظلومانه جواب نمی دادم مخاطب زده می شد!...
سبکِ حلزون ها این جا جواب نمی ده.
به این می گن مدیریت اقتضایی که شما باید بیشتر تمرینش کنی.

راستی ftp یه سری فیلم دوبله شده ی صدا و سیما رو گذاشته. شما که جز دوبله تماشا نمی کنی فرصت خوبیه که بدون دیدن کمپانی از دنیا نری.
http://ftpnews.um.ac.ir/index.php?name=News&file=article&sid=5120
مطلب اتفاقاً مطلب مفیدی بود .
قرار نیست که همه جا کلاس فلسفه راه بندازیم !!
و باز هم سعه ی صدر شما در پاسخ گویی کامنت ها تحسین برانگیز بود .
این مطلب رو بخونید :
http://azadie.ir/1391/09/ظرفیتهای-دولت-باید-افزایش-یابد/
سالها پیش به مناسبت ۱۶ آذر گرفتم ـ و البته ۹۱ منتشر شد !!
پاسخ:
ممنون از این همه تایید!
البته من این قدر ها هم آزاداندیش نیستم.

مصاحبتون رو خوندم. جالب بود.
البته به نظرم این جور آدم ها ارزش ضریب دادن ندارن حتی به اندازه ی یک پست در یک وبلاگ شخصی.
۱۷ آذر ۹۲ ، ۱۶:۰۹ سید احمد علوی
چرا نظرات رو سانسور می کنی؟
از چی می ترسی آخه؟
من که به غیر از حقیقت چیزی نگفتم!!!
پاسخ:
سلام
مفروضاتتون درست نیست.
علتش اون ها نبوده.
تا حالا از شما دروغی هم نشنیدم.

از محمد آزادی یاد بگیر.
ببین چه قدر از سعه ی صدر من تقدیر می کنه!
ببین چه قدر با سعه ی صدر به نظرت جواب دادم!
کتابی که برات خریدم رو ببین!
روت میشه این جوری نظر می ذاری؟!!
۱۸ آذر ۹۲ ، ۲۳:۱۲ مهدی فاضل
مطلب جنابعالی رو اگر بخواهیم با منطق ملاصدرا بهش بنگریم و در راستای...
اصلا ولش کن، چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه خــــــــــــــــــــــــــــــــــــبر؟!
پاسخ:
بی خبر.
حالا زنگ بزن شاید یه مقدار از اخبار رو بهت گفتم!

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
کلید قفل تعامل ما با دنیا چیست؟ "
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/18869  
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام صادق (علیه‌السلام): بدانید که خداوند از انسان‏هایى که دائماً رنگ عوض مى‏کنند نفرت دارد. پس از حق و اهل آن جدا نشوید."

یا علی
بندیل خدا بد هم نگفته که به تمسخر میپردازید
پاسخ:
؟
۲۰ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۰ محمد صابریان
سلام، خیییلی ممنون از بابت وقتی که گزاشتی

I سول اول تیتر: من تا قبل از این فکر میکردم ماهیت زده آمریکایی داره، البته الان هم همین جور فکر می کنم.
  سول دوم تیتر : فکر میکنم قسمت اولش تا حدودی دست باشه ولی با توجه به پاسخ سول اول، قسمت دوم این سوال جواب منفی داره.
  سول سوم تیتر: + ، طبیعه خوب ، چی بگم. وقتی کسی با کس دیگه دشمنه میخوای طرف مقابل اون هم در شرایط اقتدار بیاد دست دوستی دراز کنه. (و این پاسخ کلی ربطی به اقدامات خسمانه (خصمانه) دولت آمریکا و سایر مسایل نداره)

" چرا بر خلاف ادعاهای حقوق بشری خود....؟" : چون به منافعشون فکر می کنن ، چون سرمایه سالارن ، .... (جوابایی که خودت هم بلدی)

II مگه من در این مورد چیزی گفتم! موافقم باهات

III نرمش قهرمانانه هیچ منافاتی با این بایانات امام نداره، با توجه به قدرت ما چه با مزاکره چه بدونه اون، فعلا منافع اونها بر منافع ما مقدم است.  حالا اگه ما مذاکره نکنیم یعنی خودمون رو به مرز قدرت بزرگ جهانی رسوندیم؟!! من متوجه نمی شم شما از کجای این حرف امام به این رسیدی که نباید نرمش به خرج بدیم. ( قطعا از اینکه شما رو در مقابل نرمش قهرمانانه قرار دادم ناراحت میشید، اما برداشت دیگه نتونستم از حرفتون بکنم، نرمش قهرمانانه => کتاب صلح امام حسن => امام از حق خودشون در مقابل قدرت برتر کوتاه اومدند)

IV  من شما رو به کتاب خاطرات آقای روحانی ارجاع می دم. البته اگر خواستی منابع بیشتری رو در مورد عدم شفافیت برنامه هسته ای ایران در اختیار قرار میدم:
در عبارت "نرمش قهرمانانه" یعنی نرمشی که قهرمانانه ست! یعنی اصل نرمش وجود داره دوست من. اگر قرار بود امتیازات طرفین برابر باشه که دیگه اسمش نرمش نمیشد! و "خودکشی" که من به کار بردم استعاره (یا تشبیه یا ...) بود از عمل برنامه ریزی نشده ناشی از مثلا عواطف که به خسارت قابل توجه منجر شود.

پاسخ:
سلام عزیزم
اول این که غلط املایی زیاد داری!
دوم این که کسی نگفت نرمش قهرمانانه نداشته باشیم.
"تکلیف بیشتر در مقابل حق کمتر" رو مصداق نرمش قهرمانانه نمی دونم.
مبنای مذاکرات باید شفاف سازی در مقابل رفع تحریم می بود نه توقف فعالیت در مقابل توقف تحریم.
این میشه نرمش قهرمانانه.
اجازه ی بازرسی فراتر از تعهدات،(به صورت داوطلبانه) در قبال رفع تحریم(نرمش نهفته در این عبارت این جاست که منطقی و حق اینه که نه تحریم باشیم و نه فراتر از تعهدات اجازه ی بازرسی بدیم.)
"عمل برنامه ریزی نشده ناشی از مثلا عواطف که به خسارت قابل توجه منجر شود." هم نداشتیم تا حالا. تمامش هم برنامه ریزی شده بوده و هم مبتنی بر عقلانیت.
۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۴:۴۷ محمد صابریان
به هر حال این هم برداشت گروهی شما از نرمش قهرمانه است ، و درست نیست سایرین رو چون مثل شما فکر نمی کنند محکوم کرده خطا کار بدونید، کما اینکه این ها روابط کمی ریاضی نیست که بتونیم اینجا واسه هم اثبات کنیم.
من نگفتم عمل برنامه ریزی نشده داشتیم، گفتم قرار نیست این کار رو بکنیم.

توجه شما رو به گزارش سایت اصلاح طلب عصر ایران جلب می کنیم، دسته این رسانه وابسته به جریان خاص نیز مثل سایر رسانه های وابسته (رجا، فارس، اعتماد، ...) گزارش می نویسه، اما چیزی که جالب بود یاد کردن ده سال گذشته با عنوان ده سال مقاومت بود:
"مروری بر این اظهارات اوباما در رسانه های مختلف جهان نشان می دهد، سرانجام بیش از یک دهه مقاومت ملت ایران موجب شد که رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا بپذیرد که درخواست توقف برنامه غنی سازی ایران با واقعیت فاصله بسیار دارد و از این رو، برای نخستین بار به صراحت اذعان کرده است که در نهایت هر توافقی با تهران، غنی سازی در خاک این کشور وجود دارد.

از این رو بزرگترین دستاورد توافق ‍ژنو، پذیرفتن حق غنی سازی اورانیوم در خاک ایران است که رییس کاخ سفید نیز به آن اذعان دارد ولی عده ای در داخل نه تنها این سخن اوباما را نشنیده اند بلکه به رغم بیانات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنان بر طبل مخالفت های سیاسی خود با عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای می کوبند."
پاسخ:
ما که فقط نظرمون رو گفتیم برادر.
اتفاقا این دیگران هستند که ما رو به دلیل تفاوت نظر خطاکار می دونن!
البته اگر صفای دلت خبر نداشتم به خاطر جمله ی  "به هر حال این هم برداشت گروهی شما از نرمش قهرمانه است..." با خشونت روبه رو می شدی!
معلومه که این نظر منه. جملاتی که شما می نویسی هم نظر شماست. این که بدیهیه. از اول هم بدیهی بوده. اظهار نظر هر کس برداشت خودشه. و البته این باعث نمیشه که سوال اصلی یعنی "جست و جو در مورد جواب درست" فراموش بشه.
به نظر منطقی نیست که بعد یه عالمه بحث یه طرف با گفتنِ جمله ی "این برداشت شماست" بخواد از نتیجه گیری طفره بره.

در ضمن باز هم غلط املایی داشتی!
رو املا بیشتر تمرکز کن! 
سلام،
به ح.رومی: سطح پایین نبود ولی خوب بود جواب متناسب با کامنت می‌بود.
به م.صابریان: داداش مخلصیم، اون نظری که گفتم رو جدی نگیری ها... اصلا هرچی تو بگی درسته. من ترم بعد کارت دارم برای codevision
اصلا بیا تو وبلاگ من هرچی دوست داری بگو.
پاسخ:
علیکم السلام

یعنی می گی جواب متناسب با کامنت نبود ؟!!!
تا حالا از این زاویه نگاه نکرده بودم!!!
۲۲ آذر ۹۲ ، ۲۰:۰۷ محمد صابریان
به نظر منطقی نیست که بعد یه عالمه بحث یه طرف با گفتنِ جمله ی "این برداشت شماست" بخواد از نتیجه گیری طفره بره.به قول مصطفی قاسمیان از این بحث های وبلاگ به نتیجه نمی رسیم. برای همین این حرف رو زدم. و لزومی نداره حتمی بتونیم به جواب برسیم که شما اسمش رو طفره رفتن گزاشته. و طبیعا جواب قانع کننده نبوده.

اونها میگن اگر توافق نقض بشه دنیا باید بفهمه که ایران توافق رو نقض کرده. اصلا اونها توافق رو نقض کنن، ما هم برمیگردیم جای قبل مهم اینکه دنیا بفهمه آمریکا توافق رو نقض کرده.

بابا من اونقدر که از اول با املا مشکل داشتم با ریاضی و فیزیک مشکل نداشتم. امتحانات نهایی سال سوم راهنمایی معدلم حدود 19.32 شد که هم املا و هم نگارش رو 16 شده بودم، یعنی وقتی حساب کردم تقریبا نصف فاصله معدلم تا 20 به همین دوتا درس سنگین مربوط میشد!!
پاسخ:
انشاءالله حداقل نتیجه ی این بحث ها این باشه که املای شما بهبود پیدا کنه!

یادت باشه خیلی سخته که دنیا بفهمه آمریکا توافق رو نقض کرده.
هنوز که هنوزه تو خود ژاپن بعضی ها می گن بمب اتم حقمون بود. به خاطر صلح!
چه برسه به بقیه ی دنیا.

و البته مدارک زیادی برای نقض عهد و جنایتکار بودن آمریکا وجود داره.
لازم نیست ما هم با واگذاری حقوقمون یک سند دیگه به اون مدارک اضافه کنیم! به نظر میاد هزینه ی زیادی باشه!
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۱۶ حسام رومی
سلام.
ما یه همچین برادری داشتیمو نمیدونستیم...
دمت گرم.به من هم از این کارا یاد بده...
پاسخ:
سلام
نمی دونم از چیش خوشت اومده ولی موارد بسیاری هست که به دلیل وجودِ اخلاص! هنوز ازش خبر نداری.
خیلی زیاده. اصلا فکر نکنی همه مسائل رو می دونی.
بشین با خودت فکر کن ببین چیز هایی که خبر نداری چیا می تونن باشن.
۰۷ دی ۹۲ ، ۱۱:۴۸ سید حسن صفاری
بابا اخلاصت ما رو کشته
:دی
سلام حامد جان، خیلی چاکریم ها.
تو وبم لینکت کردم  برادر، آخه دیدم بازدید نداری گفتم یه خورده از تو وبم واست بازدید جمع کنم
:پی
در راه حق و حقیقت قلمت استوار برادر
یا حق
پاسخ:
سلام
خیلی ممنون از لطفتون.
۱۱ دی ۹۲ ، ۱۱:۵۳ سید حسن صفاری
حاجی یه جوری جواب دادی احساس غریبیم کرد :دی
موفق باشی
در پناه حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی